Phuuuuu

Så blåser vi liv i den här bloggen igen!
 
Jag tycker ju om att skriva och många gånger har jag lättare för att uttrycka mig så här än verbalt. Så varför inte försöka komma med nåt inlägg då och då?
 
Mycket har hänt sedan sist, och att försöka få med allt är inte ens lönt. Men jag är i alla fall kvar på jobbet och har blivit "uppgraderad" till Verksamhetschef på en del av min tjänst. Jag trivs väldigt bra där jag är och hoppas på att jag får vara kvar här länge. Som det ser ut nu har jag anställning till 31/5 men det låter hoppfullt att det kan bli längre än så.
 
Mitt lilla hjärta fyller snart två år och hon är fantastisk på alla de vis. Att man kan älska någon så mycket! Hjärtat brister nästan av känslans storhet.
 
Tävlingssäsongen har precis avslutats och vi fick väl inte den bästa avrundnignen precis. Eller, Kanan kändes ju väldigt nöjd med sig själv faktiskt. Det var nog mest piloten som inte riktigt tyckte att det var lika roligt att han skulle vara som en påtänd duracellkanin.... Men överlag har vi haft ett bra år där jag har fått med mig ett antal placeringar och många fina lärdomar. Vi är på gång helt enkelt! Jag ser verkligen fram emot nästa säsong. Det ska bli spännande att se vart vi kommer att vara då. Jag har en plan och känner också att jag har stöd på vägen. Tror det blir bra det här.
 
En stor förändring är att jag precis har bytt stall och Kanan är sedan i fredags inhyrd hos familjen Gyllengahm. Det är totalt fem hästar som står där och vi har det himla mysigt :) Flytten var ett stort och svårt beslut att ta. Vi har ju trots allt stått i Degernäs i ganska många år nu och vi hade det himla bra där också. Nu står jag mycket närmare Hippo och det tar 7 minuter att köra in hästen dit vilket är en enorm fördel! Det finns foderautomater i hagen, tvättmaskiner och stallet är fint och luftigt.
 
Planen är just nu att göda upp hästen lite då han har blivit lite tunn i och med att han sätter så mycket päls (det tar på betydligt mer än vad man kan tro att odla päls ;) och sedan trimma till oss inför vårsäsongen. 2014 ska jag starta 140cm igen. För det har jag bestämt!
 
 

Kommentera här: