Håkmark-Hippo på 7 minuter

Har idag testat på en av fördelarna med nya stallet. Jag drog in Kanan efter jobbet för att kunna rida i ridhuset så att han fick galoppera lite nu när det är så hårt ute. Det tar ca 7 min att köra mellan stallet och anläggningen. Så på 20 min hade jag lastat, gjort iordning och kommit in i ridhuset. Så himla lyxigt! 

Red en förvånansvärt sansad häst och jobbade mycket med galopp och flytta honom för skänken. Red mycket förvänd galopp också. Han var fin men lite stark. 

Passade på att bada honom så att det ska gå lätt att klippa honom när jag får tillbaka skären från slipning. När han kon in i boxen i Håkmark och fick av sig täckena passade han på att rulla 5 gånger, haha! 

Själv gjorde jag en riktigt begåvad grej när jag skulle parkera transporten. Det krävs verkligen att man kan svänga och backa för att få till det och jag har inte parkerat på den platsen tidigare. Höll på å trixa men lyckades inte räta ut släpet och blev less på att hela ekipaget bara vek ihop sig. Så jag bestämde mig för att knuffa in det dom sist metrarna. Jag kämpade som tusan och blev verkligen helt slut i kroppen men fick inte släpet i bra rullning. Tillslut bestämde jag mig för att prova att backa in det från andra hållet. När jag ska häkta på transporten igen upptäcker jag att handbromsen är åtdragen... SMART tjej... När jag kopplade loss släpet första gången så glömde jag säkerhetsvajern och när jag styrde bak transporten drogs det i vajern som drog åt handbromsen. Kände mig mycket begåvad just då.  

Kommentera här: