Gnäll

Jag ska gnälla lite på att jag inte tycker om gnäll. Jag tycker det är så tråkigt när folk ska beklaga sig över oviktigheter. Sånt som inte ens är värt att ödsla en negativ tanke på får ta onödigt mycket plats i mångas liv bara för att det finn ett så stort gnällbehov.

Gnäll och oförmåga att agera är bland det mest frustrerande jag vet. Att beklaga sig över det mesta och inte tänka lösning istället för problem, det får det att krypa i mig! Folk som ska lämpa över små enkla uppgifter på andra när det tar lika lång tid att författa frågan som att göra själva uppgiften. GAAAAH! Hur svårt ska det vara?

Varför kan dessa människor inte bara ta tag i saker och få dom gjorda? Varför ska jag måsta lösa uppgifterna? Vissa saker är tråkiga att göra, men det är ju bara att bita ihop och göra dom.




GNÄLL, GNÖÖÖÖL, MOOORRRRR, osv, osv.

Så, nu är jag klar. Nu ska jag tänka positiva tankar och klista på ett leende på läpparna så att jag kan lura hjärnan att jag är på bra humör igen. Done, and done!

Kommentera här: