Fokus

Är det inte lite konstigt att det är så lätt att fokusera på fel saker? I alla fall är det så för mig. Jag funderar och analyserar och mår dåligt över hur andra människor kan bete sig. Jag försöker få folk som inte tycks gilla mig att ändra sig genom att försöka vara intresserad och kontaktsökande. Jag bryr mig helt enkelt så jävla mycket! Jag vill vara en bra människa och jag vill att andra ska se mig som en sådan. 

Men om jag bara kunde fokusera på alla som gör mig glad och som får mig att må bra så skulle jag förmodligen bli gladare, må bättre och bli en bättre människa. Jag skulle förmodligen bygga mer självförtroende och säkert också nå bättre resultat i det jag tar mig för. Allt bara för att jag skulle lägga fokus på rätt sak. 

Därför är mitt största mål just nu att jag ska bli bättre på att välja bort energitjuvar och på att göra saker som får mig att må bra. Det är min nyårslöfte i förskott :) 

Kommentera här: