Cross eyed

Men shit pommes vilken lång dag det här blev! Hoppade pigg och rask ur sängen när klockan ringde 05:30 (eller snoozeade i 10 min och ramlade ur sängen). På med ridkläder och lite frukost i magen innan jag åkte till stallet 06:10. Satt till häst strax innan sju och påbörjade träningspasset för Micke strax därefter. Efter att ha hittat den perfekta betslingen gick gårdagens träning fantastiskt bra och han har aldrig känts så ridbar tidigare så jag kände mig peppad! Idag var det tävling med bana + omhoppning. Det gick skitbra!! Jag hade fyra fel i omhoppningen på sista hindret men kom tvåa. Fina fina häst!

Kollade lite på grupp två innan jag och Karin åkte tillbaka till Degernäs. Gjorde klart stallet och hämtade upp Elise som var hos Conradzons med Jörgen. Åkte sedan tillbaka till hippo för att rida Lisa, luncha med Anette och klippa Kalle. Lisa skötte sig fint och lunchen var mysig (trots att det inte fanns något som E kunde äta samt att dom vägrade värma på våfflorna som jag hade med mig som reservmat...). Kalle höll däremot på att svimma när jag startade klippmaskinen och när han betedde sig likadant även med pluggar i öronen, luva på och brems runt nosen bestämde vi oss för att avbryta.

Åkte hem och tog en snabb dusch innan jag och E åkte tillbaka till Degernäs för lite kalas. Fick gofika och trevligt sällskap i några timmar innan jag åkte till Coop för att handla till middagen. Nu sover barnet och jag har mat i magen. Snart sover jag där jag sitter.... Phu!

Kommentera här: