Wazzzzaaaaaaaaa

Mår si så där idag... Har ont i magen och känner mig som en ballong. Men den här dagen är som tur är snart slut och morgondagen blir förhoppningsvis bättre. Kickstartar med besiktning av bilen, så det finns ju risk för att morgondagen inte alls blir bättre än idag. Jag känner också att jag måste få gnälla lite över lärarnas lönehets. Ja visst vore det kul att få 10 000kr mer i månaden, men vad är det som säger att dom är så himla underbetalda? En vän till mig poängterade att dom måste sluta jämföra sig med industriarbetare och privata sektorn. För att jämförelsen ska bli rättvis är det mer riktigt att jämföra sig med exempelvis socionomer som också är verksamma inom den offentliga sektorn. Socionomer tjänar inte mer än lärarna gör. Jag som har jobbat i offentlig och privat sektor och som har läst lika länge på universitetet som lärarna gör tjänar inte heller mer än vad dom gör. Och sen kan man ju undra vart pengarna ska komma ifrån? När det gäller kommunal sektor är det skattemedel som ska finansiera lönerna, och bor det visst många i kommunen får du visst mycket pengar. Hur ska man kunna trolla fram mer? Men visst, 10 000kr mer i månaden till alla lärare låter ju vettigt... Eller??

Kommentera här: