Vågar jag hoppas?

När jag väntade Elise fick jag havandeskapsförgiftning och därför blev jag förlöst med ett akutsnitt i v 34+3. Ett av symtomen på hf är att blodtrycket blir högt, mitt låg på 220/120 när jag kom till förlossningen. Oftast går trycket ner när bebisen har kommit ut, men så blev det inte för mig. Jag har därför fått äta blodtrycksmedicin och sådan som det inte går att amma på.

Så sen lilla fröken Andersson kom till världen har jag fått pumpa och slänga mjölen i hopp om att kunna bli medicinfri och därmed också kunna amma längre fram. Från början åt jag åtta tabletter om dagen. Fick jättelågt tryck och fick då halvera dosen. På en vecka till rök en tablett till.

I onsdags fick jag äntligen träffa medicinläkaren och nu är planen att jag ska bli fri tabletterna på en vecka om trycket håller sig nere. Jag ska då kunna börja amma på fredag, om en vecka alltså. Slutade med en av medicinerna i onsdags och trycket är fortfarande bra så imorgon får jag plocka bort nästa.

Hoppas, hoppas, hoppas att det fungerar så jag kan få lägga sjukdomen bakom mig och bara njuta av min fina lilla tjej :)

Kommentarer:

1 Jea:

Håller tummarna för dig att du snart får amma=)

Kommentera här: